Köpvillkor för Valueshop.se

Välja ett av följande:

Handelsbetingelser för Privatpersoner
Handelsbetingelser för Företag

 

För Privatpersoner

§1 Applikation

a) Nedanstående försäljnings och leveransvillkor (härefter kallat ”villkoren”) gäller för försäljning och/eller leverans av varje tjänst/produkt (härefter kallat ”varan” eller ”tjänsten”) från Valueshop ApS, Tøndervej 19, 6340 Kruså, Danmark till handlare, organisationer och myndigheter i Sverige (härefter kallat ”kunden”).

b) Villkoren gäller om inte annat skriftligen avtalats mellan kunden och Valueshop.se, och oavsett om avtalet har bundits via internet, e-handel, e-mail, telefax, telefon eller på annat sätt.

c) Det är en förutsättning för kundens köp, att dessa villkor accepteras och kunden uppmanas till att grundligt läsa igenom villkoren.

 

§2 Order procedur

a) Avtalet ingås huvudsakligen vid Kundens elektroniska beställning på www.Valueshop.se.

b) Dessutom kan ett köpeavtal ingås antingen skriftligt (hädanefter refererat till som epost) eller muntligt (hädanefter refererat till som telefon). Avtalet anses ingått, när konsument tryckt på köpknappen. Orderbekräftelse skickas alltid ut och om Kunden inte mottagit någon orderbekräftelse så bör Kunden kontakta kundservice.

c) När du har lagt en order på våran hemsida, kommer vårat system automatiskt skicka en orderbekräftelse till din e-post. 
Har du lagt ordern över telefon, mail eller annat, kommer du få en orderbekräftelse till din mail, så snart våran personal har skapat ordern åt dig i vårat system.

d) Du uppmanas till att skriva ut orderbekräftelsen omedelbart efter mottagande, på grund av att denna kan vara relevant i samband med byte, ångerrätt eller reklamation.

e) När ordern skickas från vårat lager, skickas en faktura för köpet till kundens e-post.

f) Valueshop.se förbehåller sig rätten att ändra de aktuellt gällande affärsvillkoren. Kunden är bunden till de regler och villkor som gällde på beställningsdatumet. Affärsvillkoren gäller alla avtal som ingås mellan Valueshop.se och Kunden som de enda villkoren och ersätter alla andra villkor.


§3 Priser och betalning

a) Alla angivna priser är i regel inklusiv moms och angivet i SEK om inget annat tydligt framgår.
Dock strävar Valueshop.se efter att även tillhandahålla alla priser inklusive moms under det angivna priset exkl. moms.

b) Hos Valueshop kan du använda följande betalningsmetoder:

Kreditkortsbetalning.
Det är möjligt att betala med kreditkort hos Valueshop.se.
Vi accepterar VISA, MasterCard, VISA Electron och Maestro.

KLARNA Faktura
Väljer du att betala med KLARNA, kommer du bli ombedd att ange ditt personnummer, som KLARNA sedan använder till en kreditupplysning. Vi skickar dig en faktura via mail så snart ordern är skickad. I mailen och på fakturan kommer du finna betalningsanvisningar.

c) Valueshop använder en betalnings-gateway från QuickPay. All kortdata skickas krypterad, så dina uppgifter är säkra. Om vi inte är kapabla till att leverera hela ordern, så kan vi reducera din betalning till den nya summan. Vi kan däremot inte öka beloppet, om du inte önskar lägga till en eller flera varor. Om du betalar med kort, så dras beloppet först när varan är skickad.

d) Försenad betalning
- Vid för sen betalning tillkommer ränta enligt gällande lagstiftning.

 

§4 Leverans

a) Leverans sker endast till adresser inom Sverige. Försändelser till andra länder kräver särskilt avtal, och kunden uppmanas till att kontakta Valueshop.se för fraktpriser och estimerad leveranstid. Valueshop.se leverer inte utomlands eller till utländska adresser.

b) Om företaget inte kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten skall då ha rätt att häva köpet utan kostnad.

c)  Leveranstid
Leveranstiden beror på produkten och vilket lager den skickas från. Du kan se leveranstiden på produkten inne på produktsidan. Typiskt har vi 5-8 vardagars leveranstid på kontorsstolar och 2-3 vardagars leveranstid på i stort sätt alla andra varor. 
Varor som inte finns på lager skickas fortast möjligt. Produkter som inte är på lager skickas så fort de kommer in på lager.
Vi skickar paket direkt med posten, och några varor skickas direkt från vårat fjärrlager med UPS.
Beräknad tid gäller inte pall och godstransporter. Kontakta vår supportavdelning för pris och leveranstid på dessa.

 

§5 Äganderättsförbehåll och risk

a) Alla produkter och varor köpta hos Valueshop förbliver Valueshops egendom tills leveranstidspunkten. Det betyder, att risken för bortkomst och/eller skada ligger hos Valueshop tills leveranstidspunkten. Med leveranstidspunkt menas, när varan är levererad till dig.
Dock ligger risken vid returer hos dig som konsument, tills varorna är levererade till Valueshop.



§6 Ångerrätt och returer

a) Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp efter den dag då du eller någon av dig angiven tredje part (andra än bärare) får fysisk besittning av varorna.

b) Vill du utöva din ångerrätt, kontakta våran kundtjänst via telefon eller e-post:
- Tel.: +46 (0)840 835 611
- Mail: support@valueshop.se
Här behöver du uppgifter om ordernummer, namn och varunummer på den eller de gällande varorna. Vårat support-team kommer sedan informera dig om returneringsproceduren.

c) Återbetalning
Vid användning av din ångerrätt kommer vi återbetala köpessumman via samma betalningsmetod, som ordern är betald med.
Köpessumman består av alla betalningar mottagna från dig för denna order (härunder leveransomkostnader - dock inte extra omkostnader till följd av ditt egna val av leveranssätt, utöver den billigaste formen av standardleverans, som vi erbjuder).

d) Vi kan dock frysa återbetalningen tills vi mottagit dina varor i retur, eller tills du kan visa dokumentation på att du har returnerat varorna.

Du måste betala de direkta kostnaderna i samband med att skicka tillbaka varan. Du ska returnera varorna eller leverera dem till oss utan onödig försening och senast 14 dagar från det datum, där du har informerat oss om användningen av avtalets ångerrätt. Tidsfristen är uppfylld om du skickar tillbaka varorna före utgången av de 14 dagarna.

Vi rekommenderar, att du sparar postkvittot som bevis för, att du har lämnat in paketet till posten/transportören.

e) Du är bara ansvarig för någon värdeminskning som uppkommit utöver den hantering som krävs för att du ska faställa funktion och egenskaper hos varan.

Om du har frågor eller behöver hjälp - kontakta oss:
Tel.: +46 (0)840 835 611
Mail: support@valueshop.se

§7 Reklamationsrätt

a) Du har 3 års reklamationsrätt på alla varor.

b) Anmälan om fel inom en rimlig tid
Vill du rapportera ett fel så, ska du meddela oss inom en rimlig tid efter att du upptäckt felet, annars förlorar du rätten till att rapportera felet. Meddelande som ges inom två månader, efter  uppmärksammat felet är alltid lägligt. Har du inte inom 3 år från överlämnandet av försäljningsobjektet informerat oss den uppmärksammade skadan, så kan du inte i efterhand hävda den, såvida ingen annan överenskommelse skett.

c) Batterier – begränsad reklamationsrätt
Då batterier har en naturlig begränsad hållbarhet är reklamationsperioden på dessa begränsad till 6 månader från köpesdatum.

d) Reparation och utbyte

1) Om varan är bristfällig eller saknas, och du har anmält det i tid, så kommer vi att åtgärda denna brist inom en rimlig tid.

2) Om det visar sig att det inte är möjligt eller lönt  att reparera objektet, så skickar vi dig istället en ny felfri vara, efter returen av den defekta. Vi kommer även att återbetala dig dina dokumenterade omkostnader i samband med returen.

3) Om varken reperation eller omleverans är möjlig så ersätter vi dig istället köpesumman och eventuella utgifter i samband med returneringen. Se §7, e) Returnering.

e) Returnering
Returnering av en vara med fel eller brister sker på följande sätt:

1) Vi ombeder dig kontakta våran kundservice och uppge ordernummer, namn och varunummer.
Tel.: +46 (0)840 835 611
Mail: support@valueshop.se

2) Över post så skickar vi en betald paket etikett som du sätter på paketet med den defekta artikeln. Dessutom, ber vi dig bifoga en kopia av orderfakturan.

3) När varorna har returnerats och testats, kommer vi att återbetala köpesumman inom 7 dagar.

Varor, du skickar i retur, blir testade av Valueshop.se. Hittas inga fel eller brister så krävs kunden på en kostnad för testet och frakten tillbaka till kunden. Testkostnaden är 100 SEK inkl. moms pr. påbörjad 15 min.

Om du har frågor eller behöver hjälp - kontakta oss:
Tel.: +46 (0)8-40 835 611
Mail: support@valueshop.se

 

§8 Sekretess och personuppgifter

a) Personuppgifter lagras krypterat, personuppgifter överförs krypterade till och från företaget

b) Loggstatistik 
Loggstatistik används på www.Valueshop.se och betyder, att ett statistiskt system uppsamlar information, som kan ge en statistisk bild av, hur många besökare en websida har haft, var de kommer från, på vilken del av websidan de klickade mm. På www.Valueshop.se används loggstatistik med det ändamål att optimera websidan och dess funktioner. Dessutom länkas informationen i loggstatistiken till de kunder och användare, som besöker websidan, endast om användaren registrerar namn, adress och andra upplysningar i samband med ett köp på websidan, eller skapandet av en användarprofil.

c) Loggstatistik används dessutom till: Personalisering av marknadsföringen mot användaren för att skapa ökad användarvänlighet.

d) För att du ska kunna ingå ett avtal med oss via websidan ska du registrera dig med följande personliga upplysningar: Namn, Adress, Telefonnummer, E-postadress.

Personuppgifter skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL. Valueshop uppfylla kraven för PCI DSS.

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att leverera varor till dig. När vi samlar in personlig information via vår hemsida, så sker det alltid när du skickar in ditt uttryckliga medgivande, du informeras även exakt om vilken information som samlas in och varför. 

Följande grupper av anställda har tillgång till den registrerade datan: administration, försäljning och marknadsföring, administration och redovisning.


Registrerade personuppgifter skickas krypterat. Det sker på följande sätt: Kontakta QuickPay för information om detta. www.quickpay.dk 

Upplysningarna vidarebofordras inte till tredjepart.

e) PCI-certifiering
Våra betalnings gateways, QuickPay, är en av de relativt få danska betalnings gateways helt PCI-certifierad.Syftet med PCI-standarden är att ha en gemensam internationell standard för hur kreditkortsuppgifter hanteras.Standarden definierar en rad krav för lagring, överföring och hantering av kortdata - och hur man kan kontrollera att kraven är uppfyllda.Både konsumenter och e-handelsbutiker kommer att dra nytta av de ökade säkerhetskrav som följer av PCI-certifieringen.Vid att köpa från leverantörer som har genomgått PCI-certifiering, minskar du e-handel risken för bedrägerier och ge användarna en större känsla av trygghet som kund i butiken.

f)  SSL-kryptering av all kommunikation
SSL står för Secure Socket Layer och är ett säkerhetsprotokoll. SSL säkerställer att data krypteras när det finns kommunikation mellan dina kunder, ditt företag och andra parter i affären.Detta innebär att obehöriga inte kan avlyssna dina kunders kortnummer under transaktionen. SSL-funktionen är i din kunds webbläsare.Detta aktiveras automatiskt när kunden handlar i din butik när den har ett SSL-lösning. Kunden ska inte installera ytterligare programvara för att handla med SSL.

g) Det registreras ingen känslig information.

Som registrerad hos Valueshop.se har du alltid rätt till att bestrida registreringen, och du har även rätt till att ta del av vilka upplysningar, som registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt persondatalagen och begäran i samband med detta skickas till Valueshop.se via e-mail: support@valueshop.se. 

Denna e-post är skyddad mod spambots, du måste ha Javascript aktiverat för att se den.

 

§9 Ansvar och ansvarsbegränsning

a) Ansvarsbegränsning
Valueshop är under inga omständigheter ansvariga för följdskador eller tillfälliga skador, inklusive men inte begränsat till utebliven vinst, anspråk från tredjepart och / eller korruption av data.

b) Produktansvar
Valueshop är ansvarlig för produktansvar i enlighet med produktansvarslagen. Du är skyldig till att utan onödigt dröjsmål skriftligt meddela Valueshop, ifall det uppstått en produktansvarsskada, eller om det är fara för, att en sådan skada kommer inträffa.

c) Force Majeure
Om det uppstår en extraordinär situation som är utanför Valueshops kontroll måste anspråk som efter köprätt betraktas som force majeure. Valueshops skyldigheter upphör under perioden den extraordinära situationen kvarstår. I en sådan extraordinär situation, kan du avboka din ouppfyllda order med Valueshop, om situationen kvarstår eller sannolikt kommer att pågå längre än 60 dagar. I så fall är din uppsägningstid 14 dagar.

Valueshop kan inte hållas ansvarig för de hinder som är utanför våran makt, till exempel produktionsstörningar blixtnedslag långvarigt strömavbrott, strejk eller andra oförutsedda händelser.

 

§10 Produktinformation

a)
 Valueshop.se strävar alltid efter att upplysa så precist och korrekt om de behöriga produkterna som möjligt, dock med förbehåll för tryckfel.

b) Bilderna som finns på Valueshop.se är exempel och inte en del av avtalsgrunden.

 

 

§11 Tvister

Jurisdiktion 
Jurisdiktion gäller för den aktuella platsen för Valueshop.se

Gällande lag
Svensk lagstiftning gäller på avtal mellan Valueshop.se och kunden.

 

§12 Giltighet

Dessa villkor träder i kraft den 21. oktober 2015.

 

 


 

 

För Företag

§1 Applikation

a) Nedanstående försäljnings och leveranssvillkor (härefter kallat ”villkoren”) gäller för försäljning och/eller leverans av varje tjänst/produkt (härefter kallat ”varan” eller ”tjänsten”) från Valueshop.se (Ägt av Vægteeksperten ApS, Tøndervej 19, 6340 Kruså, Danmark) till handlare, organisationer och myndigheter i Sverige (härefter kallat ”kunden”).

b) Villkoren gäller om inte annat skriftligen avtalats mellan kunden och Valueshop.se, och oavsett om avtalet har bundits via internet, e-handel, e-mail, telefax, telefon eller på annat sätt.

c) Det är en förutsättning för kundens köp, att dessa villkor accepteras och kunden uppmanas till att grundligt läsa igenom villkoren.

 

§2 Upplysningar, avtal etc.

a) Avtalet ingås huvudsakligen via kundens elektroniska beställning på www.Valueshop.se.Därutöver kan köpesavtal ingås antingen skriftligt (härefter kallat via E-mail) eller muntligt (härefter kallat  telefon).

b) Enligt avtalet mellan kunden och Valueshop.se anses avtalet först ingått, när Valueshop.se efter att ha mottagit kundens order på sin server, har skickat en skriftlig orderbekräftelse via e-mail med upplysningar om ordernummer, namn och adress, betalningssätt, leveranssadress samt en kopia på de beställda varor/tjänsterna.

c) Erbjudanden av varor / tjänster, prisinformation etc. på Valueshop.se’s hemsida samt i reklam, kataloger etc. är endast till för att uppmana till köp och utbud, och är därför inte bindande för Valueshop.se.

d) Kunden uppmanas till att skriva ut orderbekräftelsen omedelbart efter mottagandet, då denna kan vara relevant i samband med returnering eller reklamation.


§3 Avtalets innehåll

Valueshop.se förbehåller sig rätten att ändra de gällande handelsvillkoren. Kunden är bunden till de handelsvillkor som gällde på beställningsdatumet. Handelsvillkoren gäller alla avtal som ingås mellan Valueshop.se och kunden som de enda villkoren och ersätter alla andra villkor.

 

§4 Reklamationsrätt 

a) Kunden är skyldig att omedelbart och senast dagen efter mottagandet av en leverans kontrollera varan/tjänsten samt att undersöka denna för eventuella fel och brister. Vid transportskadad leverans ska denna avvisas eller mottagas med rapportering av skadan på terminalen /  fraktsedeln, transportskada är utvändiga synliga skador på emballaget.

b) Valueshop.se kan endast ta ansvar för att rätta till originaldefekter i enlighet med köplagens bestämmelser. Därför ska kunden skriftligt rapportera eventuella fel och brister, till Valueshop.se med specifikation av det gällande felet. Om klagomålet inte levereras inom utsatt tid, så bortfaller rätten till reklamation.

c) Reklamationsperioden är under alla omständigheter begränsad till 12 månader från mottagande. Efter reklamationsperiodens utgång kan kunden således inte åberopa sig felet. För tredjepartsprodukter gäller den reklamationsfrist som framgår av de för underleverantören gällande reklamationsregler. Byte eller reparation medför inte, att det löper en ny 12 månaders reklamationsperiod.

d) Valueshop.se’s ansvar för fel är alltid begränsat till Valueshop.se`s val till att antingen laga eller ersätta varan inom en rimlig tid.

e) Valueshop.se`s  ansvar för fel och brister upphör vid ev ändringar utförda av kunden eller på dess begäran av  någon annan än Valueshop.se, eller dess servicepartners.

f)  Valueshop.se ger ingen vidare garanti såvida detta inte skriftligen avtalats. Garanti och serviceåtaganden, utöver vad som skriftligen avtalats med Valueshop.se tillfaller alltså inte Valueshop.se, utan producenten och dess lokala tjänsteleverantör.

Har du frågor om din reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst: 
Mail: support@valueshop.se
Telefon: +46 (0)840 835 611

 

§5 Returer

a) Valueshop har ingen ångerrätt för företag.

 

§6 Ansvar

a) Valueshop.se är inte ansvarig för förseningar eller brister i  varor eller tjänster. Valueshop.se avsäger sig därmed från allt ansvar gällande indirekt skada, utebliven vinst, förlust av vinst, förlust av data och / eller andra indirekta förluster och kostnader i samband med återupprättandet / utbyte etc. av defekta sålda varor.

b) Valueshop.se`s produktansvar är begränsat till ansvar som åtföljer produktansvarslagen, och Valueshop.se avsäger sig ansvaret för produktskador på andra grunder. Kunden är skyldig till att utan onödigt dröjsmål skriftligen notifiera Valueshop.se om det har skett en produktskada, eller att risken för att sådana skador kan  uppstå.

 

§7 Produktinformation

a) Valueshop.se strävar alltid efter att ge en så exakt och korrekt produktbeskrivning som möjligt. Dock förbehåller vi oss rätten till tryckfel.

b) Bilderna som finns på Valueshop.se är exempel och är inte en del av avtalsgrundlaget.

 

§8 Priser
Alla priser är angivna inklusiv moms, om annat inte tydligen framgår.


§9 Betalning

a) Betalningsmetoder

Kreditkortsbetalning.
Det är möjligt att betala med kreditkort hos Valueshop.se. 
Vi accepterar VISA, MasterCard, VISA Electron och Maestro.

Fakturabetalning (för företag)
Fakturan skickas på e-mail så fort ordern är skickad. Fakturan ställs antingen ut direkt av oss eller av vår samarbetspartner Midt Factoring, som i dessa tillfällen är berättigad att uppkräva beloppet. Vid eventuella frågor om betalning av fakturan från Midt Factoring ska Midt Factoring kontaktas direkt. I mailet och på fakturan kommer det att finnas en betalningsvägledning. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan.

KLARNA
Väljer du att betala med KLARNA, kommer vi skicka dig en faktura via mail så snart ordern är skickad. I mailet och på fakturan finner du betalningsanvisning.

b) Vid order över 500 SEK (exkl. moms) förbehåller sig Valueshop.se rätten till att värdera kundens kreditvärdighet, och utifrån denna bedömning helt eller delvis kräva förskottsbetalning av ett visst belopp innan  beställningen skickas.Har kunden valt att beställa ordern på kredit, kommer Valueshop.se efter avtalets ingående kontakta kunden med ytterligare upplysningar om förskottsbetalning.

c) Kunden kan inte göra avräkning i köpesumman för krav från andra juridiska frågor, och kunden kan inte heller använda ångerrätt eller neka betalning på grund av försening, reklamation eller motkrav gällande den konkreta leveransen.

d) Vid försenad betalning tillkommer ränta i enighet med gällande lagordning.

 

§10 Leverans

a) Leveranstiden beror på storleken och karaktären av ordern,  och vad som annat avtalats mellan kunden och Valueshop.se. Leveranstiden som anges av Valueshop.se är ungefärlig och därför inte bindande för Valueshop.se, om inte annat uttryckligen avtalats gällande hela ordern eller delar därav.

b) Valueshop.se eftersträvar att altid ha en aktuell lagerstatus på alla produkter.

c) Leverans sker endast till adresser inom Sverige. Transporter till andra länder kräver särskild överenskommelse, och kunden uppmanas till att kontakta Valueshop.se för fraktpriser och estimerad leveranstid. Valueshop.se levererar inte till utlandet eller utländska mottagaradresser

d) Kan leverans inte genomföras pga kundens fel, lämnas varan för kundens räkning och risk. Valueshop.se är i detta fallet berättigad till att kräva ersättning för lageromkostnader, etc.

e) I händelse av försening, kan kunden endast häva avtalet om förseningen överstiger tre veckor.Kunden har i så fall endast rätt till att få redan betalat belopp tillbaka, och kunden kan således inte göre andra korrigerande åtgärder i samband med den skedda förseningen.

f)  Om företaget inte kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten skall då ha rätt att häva köpet utan kostnad.

 

§11 Sekretess

a) Personuppgifter lagras krypterat, personuppgifter överförs krypterade till och från företaget

b) Loggstatistik 
Loggstatistik används på www.Valueshop.se och betyder, att ett statistiskt system uppsamlar information, som kan ge en statistisk bild av, hur många besökare en websida har haft, var de kommer från, på vilken del av websidan de klickade mm. På www.Valueshop.se används loggstatistik med det ändamål att optimera websidan och dess funktioner. Dessutom länkas informationen i loggstatistiken till de kunder och användare, som besöker websidan, endast om användaren registrerar namn, adress och andra upplysningar i samband med ett köp på websidan, eller skapandet av en användarprofil.

Loggstatistik används dessutom till: Personalisering av marknadsföringen mot användaren för att skapa ökad användarvänlighet.

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss via websidan ska du registrera dig med följande personliga upplysningar: Namn, Adress, Telefonnummer, E-postadress.

Personupplysningarna registreras hos Valueshop.se och förvaras av QuickPay.

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att leverera varor till dig. När vi samlar in personlig information via vår hemsida, så sker det alltid när du skickar in ditt uttryckliga medgivande, du informeras även exakt om vilken information som samlas in och varför.

Följande grupper av anställda har tillgång till den registrerade datan: administration, försäljning och marknadsföring, administration och redovisning.

Registrerade personupplysningar skickas krypterat. Det sker på följande sätt: Kontakta QuickPay för information om detta. www.quickpay.dk

Upplysningarna vidarebefordras inte till tredjepart.

Det registreras ingen känslig information.

PCI-certifiering
Vår betalnings gateway, QuickPay, är en av de relativt få danska betalnings gateways som är helt PCI-certifierad.
Syftet med PCI-standarden är att ha en gemensam internationell standard för hur kreditkortsuppgifter hanteras.
Standarden definierar en rad krav för lagring, överföring och hantering av kortdata - och hur man kan kontrollera att kraven är uppfyllda.

Både konsumenter och e-handelsbutiker kommer att dra nytta av de ökade säkerhetskrav som följer av PCI-certifieringen.
Vid ett köp från leverantörer som har genomgått PCI-certifiering, minskar du e-handel risken för bedrägerier och ger samtidigt användarna en större känsla av trygghet som kund i butiken.

 

SSL-kryptering av all kommunikation
SSL står för Secure Socket Layer och är ett säkerhetsprotokoll. SSL säkerställer att data krypteras när det finns kommunikation mellan dina kunder, ditt företag och andra parter i affären.
Detta innebär att obehöriga inte kan avlyssna dina kunders kortnummer under transaktionen. SSL-funktionen finns i din kunds webbläsare.
Denna aktiveras automatiskt när kunden handlar i din butik när den har ett SSL-lösning. Kunden behöver inte installera ytterligare programvara för att handla med SSL.

Som registrerad hos Valueshop.se har du alltid rätt till att bestrida registreringen, och du har även rätt till att ta del av vilka upplysningar, som registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt persondatalagen och begäran i samband med detta skickas till Valueshop.se via e-mail: support@valueshop.se.

Denna e-post är skyddad mod spambots, du måste ha Javascript aktiverat för att se den.

 

§12 Äganderättsförbehåll

a) Valueshop.se behåller äganderätten till produkten, tills full betalning av varorna som beställts betalats.

b) Fram till äganderätten har övergått till kunden ska den sålda varnan förvaras ansvarsfullt. Skador på den sålda varan, utöver vad sedvanligt slitage medför, ska ersättas av kunden. Kunden har dessutom skyldighet till att hålla varan försäkrad mot brand, stöld och vattenskador till dess fulla värde. Kunden förbinder sig inte utan Valueshop.se skriftliga medgivande till att förfoga över varan på ett sådant sätt som kan äventyra Valueshop.se säkerhet i varorna, inklusive men Inte begränsat till pantsättning, hyra eller utlåning av varan.

§13 Tvister

a) Jurisdiktion
Jurisdiktion gäller för den aktuella platsen för Valueshop.se

b) Gällande lag
Svensk lagstiftning gäller på avtal mellan Valueshop.se och kunden.

 

§14 Giltighet

Dessa villkor träder i kraft den 21. Oktober 2015.